Svake godine 10. listopada obilježava se Dan mentalnog zdravlja kako bi se podigla svijest o važnosti dobrog mentalnog zdravlja. U našoj školi psihologinje su provele niz aktivnosti kako bismo obilježili ovaj važan dan.
Za učenike razredne nastave psihologinja Sara Jantula pripremila je aktivnosti kojim se približilo razumijevanje vlastitih i tuđih osjećaja, njihovo prepoznavanje i izražavanje, što je važno za izgradnju emocionalne inteligencije. Kroz ove aktivnosti djeca su stekla bolje vještine u prepoznavanju i suočavanju s različitim emocijama, dok su istovremeno kroz igre i tjelesne izazove razvijali socijalne vještine i fizičku koordinaciju. Ove aktivnosti ne samo da su potaknule emocionalni razvoj, već su i doprinosile jačanju samopouzdanja i socijalnih veza među učenicima, čime su im pomogle u izgradnji mentalne otpornosti.
Za učenike predmetne nastave predstavljeni su savjeti za brigu o vlastitom mentalnom zdravlju. Također su kroz upoznavanje mitova i činjenica o mentalnom zdravlju razvijali kritičko razmišljanje te osvještavali i prevladavali česte predrasude. Učenici su dobrovoljno uzimali dobronamjerne izazove kojima su poticali pozitivne misli, zahvalnost, tjelesnu aktivnost i brigu o sebi. Na taj su način osvijestili važnost malih svakodnevnih koraka koji doprinose očuvanju mentalnog zdravlja i općeg blagostanja.
S učenicima 7.a razreda psihologinja Sara Jantula provela je radionicu „Razumijevanje autizma“ kako bi im približila izazove s kojima se suočavaju osobe s autizmom. Kroz ovu radionicu učenici su razvijali empatiju, smanjivali stigmu i učili kako prihvaćati različitosti. Ove aktivnosti doprinose mentalnom zdravlju jer stvaraju inkluzivno okruženje, jačaju emocionalnu inteligenciju i smanjuju socijalni stres među učenicima.
S učenicima 8. razreda psihologinja Sara Jantula je održala radionicu „Znam kako sam i pazim na sebe“. Tijekom aktivnosti učenici su prepoznavali vlastite i tuđe osjećaje i potrebe te učili asertivnom izražavanju u komunikaciji. Kroz primjere svakodnevnog života vježbali su kako na jasan način izraziti svoje misli, osjećaje i potrebe, poštujući sebe i druge. Razvijanjem asertivnosti učenici su jačali emocionalnu pismenost i samopouzdanje, što pozitivno utječe na njihovo mentalno zdravlje i kvalitetu odnosa s drugima.
Psihologinja Marija Jurić provela je radionicu “Mentalna higijena”, koju je kreiraro tim stručnjaka iz Hrabrog telefona povodom obilježavanja Dana mentalnog zdravlja, s učenicima 7.b razreda. Cilj radionice je jačanje mentalnog zdravlja djece i mladih, pružanje podrške u razumijevanju i izražavanju emocija te u razvijanju zdravih navika koje će ih pratiti cijeli život. Uz prigodne aktivnosti i jasne poruke učenici su bili aktivni te djelili svoja iskustva. Zaključili su da je važno potražiti pomoć i podršku jer sve što doživljavaju važno je i zato u tome nisu i ne bi trebali biti sami.
Vezano za očuvanje mentalnog zdravlja, učenici 7. razreda sudjeluju i u screeningu mentalnog zdravlja kojeg provodi Nastavni zavod za javno zdravstvo OBŽ pod nazivom “Moje snage i poteškoće” u kojemu je cilj pratiti mentalno zdravlje djece i mladih te potrebitima osigurati psihološku pomoć.
Za učitelje je osmišljena aktivnost za otpuštanje stresa tijekom pauza u kojoj su mogli obojiti i unijeti malo boje i vedrine kako bi smanjili stres i povećali koncentraciju, zatim antistres “pucanje mjehurića” te pisanje vlastitih potreba i kako su na post it papiriće koje su ubacivali u teglice.
Važno je da brinemo o sebi i svom mentalnom zdravlju!
Marija Jurić, školska psihologinja









