Datum objave: 10. srpnja 2025.
Kategorija: Vijesti

Tijekom tekuće školske godine učenici naše škole uz redovitu nastavu imali su mogućnost sudjelovanja u raznolikim izvannastavnim (B1) i izvanškolskim aktivnostima (B2). Ukupno je bilo organizirano 17 izvannastavnih aktivnosti koje su radile u 22 skupine u čijem ostvarenju je sudjelovalo gotovo 130 učenika naše škole.

U nastavku donosimo pregled aktivnosti uz kratak opis i fotografije onoga što su voditelji radili s učenicima.

Mali arheolozi i Kreativni arheolozi – vodi učiteljica Zrinka Racić

Učenici su raspoređeni u dvije skupine. Jedna su Mali arheolozi koju čine učenici kojima je ovo već četvrta godina učenja te znaju jako puno o arheologiji. Druga skupinu, Kreativni arheolozi, čine učenici koji su tek novi ili nešto malo znaju te imaju interes i za kreativni rad. Mali arheolozi i Kreativni arheolozi za cilj imaju popularizaciju arheologije koji se provodi u suradnji s Arheološkim muzejom u Zagrebu i Muzejom Đakovštine.

Temeljni cilj je razvijati interes učenika prema zavičajnoj povijesti, kulturi i tradiciji našega kraja čime želimo potaknuti istraživački duh i želju za novim spoznajama te potaknuti ljubav prema baštini svoga kraja. Cilj se ostvaruje kroz brojne aktivnosti, posjete muzejima, tradicionalnim radionicama, ali i korištenjem modernih digitalnih alata. Na takav način učenici samostalno uče, a da ih u tome vode i usmjeravaju njihov učitelj te stručnjaci na svom području kao što su arheolozi, etnografi,  kustosi i drugi. Tijekom godine ostvarena je suradnja s Muzejom Đakovštine, Muzejom vučedolske kulture, Zavičajnim muzejom Našice, Muzejom Grada Đurđevca i Arheološkim muzejom u Zagrebu.

Biosigurnost i biozaštita i Eko-škola – vodi učiteljica Ivana Soldo-Klanac

Glavni ciljevi aktivnosti Biosigurnosti i biozaštite su upoznavanje učenika s važnošću stručnog, znanstvenog, globalnog i osobnog pristupa u sprječavanju širenja zaraznih bolesti; upoznavanje s opasnim uzročnicima i njihovim načinom djelovanja; usvajanje  odgovornog ponašanja prema svome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskom domu, društvu i okolišu; analiziranje potencijalnih opasnosti biougroze i načina prevencije; osposobljavanje učenika za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru; popularizacija znanosti i istraživanja u STEM području kroz istraživački rad učenika; razvijanje interesa za znanost i istraživanje; razvijanje suradničkog odnosa među učenicima, te učenicima i mentorima; razvijanje i usavršavanje digitalnih kompetencija kroz izradu digitalnih video i audio materijala; poticanje komunikacijskih i prezentacijskih vještina; stručno usavršavanje učitelja, nastavnika i stručnih suradnika.

Glavni cilj Eko-škole je upoznati učenike s problematikom zaštite okoliša i podići svijest učenika i općenito stanovnika o zaštiti okoliša, potaknuti ih na stjecanje dobrih navika i donošenje ekološki pozitivnih odluka u životu, a također ih potaknuti da podignu kvalitetu svog življenja u skladu s očuvanjem okoline u kojoj žive.

Planirane ishode učenici ostvaruju kroz istraživački rad, učenje putem rješavanja problema, praktični rad, unos, obradu i analizu podataka, izradu plakata, prezentacija, videouradaka, sudjelovanje u raspravama, kreativno izražavanje, rješavanje kvizova i sl. Tijekom nastavne godine planirano je natjecanje učenika u stečenom znanju i vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova, prezentacija i postera. Provodi se prikupljanje starih baterija te električnog i elektroničkog otpada, uređuje se okoliš škole i sl. Ove školske godine praktične radove predstavili smo na smotri učeničkih radova „Biosigurnost i biozaštita“ u Vukovaru.

Dramsko-scenska radionica – vodi učiteljica Itana Tomšić

Cilj je s učenicima pripremati sadržaj (recitacije, pjesme i igrokaze) za školske priredbe, povezati učenike različitih dobnih skupina i probuditi zajedništvo kroz rad za opće dobro, promicanje kulturnih i umjetničkih aktivnosti svoga mjesta te na taj način obogatiti kulturni sadržaj mjesta.

Kroz aktivnosti učenici su pripremili sadržaje za pet školskih priredbi otvorenih za javnost. Dani kruha i zahvalnosti za plodove zemlje održani su u 10. mjesecu. Učenici su sudjelovali sa dvije recitacije i dva igrokaza za koji su izradili i scenu. Na božićnoj priredbi pripremili su dva igrokaza, recitaciju i pjevani recital. Na priredbi za Valentinovo održanoj u 2. mjesecu sudjelovali su sa tri recitacije. Za Dan škole pripremili su autorski igrokaz i lutkarski igrokaz. Na završnoj priredbi za ispraćaj osmih razreda sudjelovali su sa dvije recitacije. U sklopu priprema učenici su radili i izrađivali scenu i kostime za spomenute igrokaze.

Futsal – vodi učitelj Domagoj Vragolović; Školsko sportsko društvo – vodi učiteljica Marinka Sabo

Učenici su na futsalu podijeljeni na mlađu i stariju skupinu. Školsko sportsko društvo provodi se kao jedna skupina. Ciljevi koje se željelo ostvariti su razvoj sportskog natjecateljskog duha i timske suradnje, osvijestiti važnost sportskih aktivnosti za zdravlje te uočiti povezanost sporta i zdravlja. Učenici uz voditelje sudjeluju u poticanju drugih na uključivanje i tjelesnu aktivnost, planiraju, organiziraju i provode sportske aktivnosti te promoviraju programe koje provodi škola i školski sportski savezi.

Treninzi su organizirani u prosjeku jednom tjednu. Tijekom nastavne godine učenici su se educirali kroz sportske aktivnosti, razvojem odgojnih i kulturnih vrijednosti, međupoštovanjem, suradnjom i uvažavanjem različitosti, pripremali se i sudjelovali su na školskim sportskim natjecanjima, sudjelovali u organizaciji i provedbi natjecanja u našoj školi. Prilikom priprema za turnire održavali bi se intenzivnije. Naši učenici sudjelovali su u organizaciji i provedbi dva turnira, memorijalnom turniru u malom nogometu „Ivano Udovčić“ i Coca Cola cupu u malom nogometu u sklopu Sportskih igara mladih. Uz to su sudjelovali na županijskoj razini Sportskih igara mladih te su odigrali dvije prijateljske utakmice s učenicima iz osnovne škole „Vladimir Nazor“ Đakovo.

Mali ilustratori – vodi učiteljica Ivana Goluža

Temeljni ciljevi su razvijati sposobnosti i vještine u likovnom izražavanju, razvijati i poticati vizualno, kritičko i stvaralačko mišljenje, detaljnije istražiti umjetnička područja slikarstva, kiparstva, arhitekture, primijenjene umjetnosti i dizajna, razvijati i poticati kreativnost kod djece, poticati čitanje, razvijanje pismenosti, vježbati koncentraciju i slušanje.

Najčešće aktivnost počinje čitanjem slikovnice. Učiteljica čita, učenici slušaju i ne znaju kako slikovnica izgleda. Zatim slijedi kratak razgovor o slikovnici (likovi, mjesto radnje, mišljenja i osjećaji vezani za slikovnicu). Nakon toga krećemo sa zadacima. Različitim tehnikama učenici ilustriraju svoje viđenje likova ili mjesta radnje. Analiziramo radove i tek tada učenici mogu vidjeti kako izgleda slikovnica i kako ju je ilustrator slikovnice zamislio i oslikao.

Mali genijalci – vodi psihologinja Marija Jurić

Mali zbor – vodi učiteljica Ivana Mandarić; Školski zbor – vodi učiteljica Đurđica Spajić

Cilj Malog zbora je stjecanje novih spoznaja, znanja i vještina u glazbi s naglaskom na pjevanje. Jedan od glavnih ciljeva je samopromocija skupine i promocija škole na različitim priredbama i svečanostima u organizaciji škole i Općine Strizivojna, kao i na različitim svečanostima izvan škole.

Aktivnost se održavala jednom tjedno tijekom nastavne godine, a nastupi su uglavnom bili na svečanostima i obilježavanjima važnih datuma i događaja (Božić, Uskrs, Dani kruha, Dan škole, itd.). Zbor surađuje s partnerima unutar škole – područnim odjelom osnovne glazbene škole, učiteljem tambure Vladom Čatićem i učiteljicom glazbene kulture Đurđicom Spajić te s nekolicinom vanjskih partnera među kojima se izdvaja glazbeni producent Tihomir Ivanetić.

Ciljevi Školskog zbora su oblikovanje glazbenih i općih kompetencija učenika, razvijanje i unaprjeđivanje učenikovih estetskih, kreativnih i glazbenih sposobnosti te općih odgojno-obrazovnih vrijednosti. Uz to se radi na očuvanju tradicijske i povijesne baštine Republike Hrvatske i osposobljava se učenika za život u multikulturalnom svijetu.

Važan naglasak stavlja se na samopromociju skupine i promociju škole na različitim priredbama i svečanostima u organizaciji škole, Općine Strizivojna i drugih partnera i suradnika u lokalnoj zajednici. Tijekom protekle nastavne godine zbor je nastupao na obilježavanju Dana zahvalnosti za plodove Zemlje, Božićnoj priredbi, priredbi za Valentinovo, obilježavanju Dana škole te posljednjeg dana nastave na dobrotvornom koncertu Udruge žena za borbu protiv raka dojke Roseta Đakovo.

Mali znanstvenici – vodi učiteljica Ljubica Juroš

Cilj aktivnosti je poticanje znatiželje, kreativnosti i istraživačkog duha kod učenika kroz zanimljive i edukativne pokuse, promatranja i aktivnosti koje razvijaju logičko razmišljanje i ljubav prema prirodoslovlju i tehničkim znanostima, razvijanje i jačanje matematičkog i znanstvenog mišljenja kod učenika kroz kreativno i praktično rješavanje problema, suradnju u timu i primjenu u stvarnim situacijama. Aktivnosti su osmišljene kako bi poticale logičko razmišljanje, analizu i sintezu informacija te samostalnost u učenju, uz istovremeno razvijanje pozitivnog stava prema znanosti. Cilj je također unaprijediti sposobnost prepoznavanja uzoraka, povezivanja znanja iz različitih područja i razvijanja matematičkih strategija koje učenici mogu koristiti u svakodnevnom životu.

Tijekom nastavne godine učenici su provodili eksperimente s tlakom zraka, magnetizmom i elektricitetom, promjenama temperature pri isparivanju tekućina te klimom i vremenskim uvjetima. Uz to su provodili pokuse i radionice sa zrakom i njegovim svojstvima, istraživali toplinska zračenja materijala, obilježili dan broja pi, organizirali matematičke radionice za učenike nižih razreda te odlazili na terensku nastavu u prirodu.

Minecraft – vodi učiteljica Marijela Đeri

Cilj je učenje kroz igru te osposobljavanje učenika za strateško rješavanje problema i donošenje odluka razvoj kritičkog mišljenja, kreativnosti, inovativnosti i digitalnih kompetencija učenika. Učenici su kroz zanimljive zadatke u Minecraft Education Edition razvijali računalno razmišljanje, kreativnost i suradničke vještine.

Tijekom nastavne godine učenici su prema uputama učiteljice s entuzijazmom gradili, rješavali zadatke i učili u virtualnom okruženju koje potiče maštovitost i logično razmišljanje. Neki od zadataka u kojima su trebali izraditi zadane objekte i složene strukture u Minecraft svijetu su izrada svoje kuće, bazena, zoo vrta, Vukovarskog tornja, božićne jelke, rođendanske torte, itd.

Mladi planinari – vodi učitelj Stjepan Nekić

Izvannastavnu aktivnost pohađaju učenici iz svih razreda predmetne nastave unutar koje su pohađali predavanja, vježbe, razvijali vještine potrebne za planinarenje, odlazili na izlete i kampiranje i sl. Tijekom nastavne godine planinari su išli na ukupno 4 izleta: Orahovica – Ružica grad, Nepoznati Papuk, Gregurevo – Požega te Rusov pohod na Medvednicu. Izleti su redovito organizirani u suradnji s HPD „Cibalia“ iz Vinkovaca, s kojima imamo izvrsnu suradnju, gdje iskusniji planinari preuzimaju dio odgovornosti i brige za učenike zbog njihove brojnosti i različitih fizičkih predispozicija po generacijama. Planinarski izleti su vrlo različite tehničke i kondicijske zahtjevnosti za učenike, a odabrane lokacije nude atraktivne sadržaje, u vidu samog planinarenja i vježbi ili popratnih sadržaja koji omogućuju međuvršnjačko druženje. Roditelji su pokazali veliku podršku za izlete, a oni i plaćaju svaki dosad izvedeni izlet.

Voditelj aktivnosti je tijekom školske godine zatražio i dobio dodatnu opremu za planinare što uključuje dodatne šatore i vreće za spavanje, ruksake za sve učenike koji sudjeluju u aktivnosti, walkie-talkie uređaje za bolje snalaženje i koordinaciju u prirodi, zastavu s logom aktivnosti koju su kreirali i izabrali učenici. Dodatno, škola je za planinare osigurala i penjačku opremu: penjačke pojase, penjačku užad te različite sprave za osiguranje pri penjanju koje pomažu na umjetnoj stijeni u školi.

Modni dizajn – učiteljica Melita Vragolović

Izvannastavna aktivnost Modni dizajn ove godine podijeljena je u dvije skupine: Mali modni dizajneri koji obuhvaća 8 učenika razredne nastave te skupinu Modni dizajn koju čini 12 učenika predmetne nastave. Aktivnost je osmišljena s ciljem razvoja kreativnosti, motoričkih i finomotoričkih vještina, kao i poticanja interesa za modni dizajn među učenicima. Tijekom godine učenici su prošli kroz različite faze upoznavanja s osnovama šivanja i krojenja, učili su ručno šivati, raditi s tkaninama te samostalno koristiti šivaće strojeve. Poseban naglasak stavljen je na poticanje kreativnosti i samostalnosti pri osmišljavanju i izradi vlastitih modnih dodataka i jednostavnih odjevnih predmeta.

Učenici su izrađivali jastučnice, vrpce i trake za kosu te samostalno dizajnirali i šivali platnene torbe u okviru radionice posvećene recikliranju. Ova je radionica bila dio Dana otvorenih vrata škole, a bila je otvorena za javnost. Posebno veseli što su se u aktivnost uključili i roditelji, koji su zajedno s djecom izrađivali torbe koje su ponijeli kući kao trajnu uspomenu i simbol zajedničkog stvaranja. Jedan od značajnih projekata bio je izrada kostima za školsku predstavu „Izgubljeni zeko“, u suradnji s dramskom skupinom. Također, učenici su pomogli učenicima drugog i trećeg razreda u izradi kostima za maškare na temu „Harry Potter“. Ova suradnja rezultirala je osvojenim prvim mjestom u kategoriji malih maškara na manifestaciji u Đakovu, što je veliki ponos za sve sudionike. Osim praktičnog rada, učenici su kroz različite aktivnosti učili i o modi općenito – modnim pravilima, stilovima, povijesti mode, komercijalizaciji te ulozi modne industrije u suvremenom društvu. Organiziran je i edukativni izlet u Zagreb, gdje su učenici posjetili muzeje i proširili svoja znanja o dizajnu i umjetnosti.

Ritmička skupina i Striborci – vodi učiteljica Katica Validžić

Cilj programa ritmičke skupine je približiti plesnu umjetnost učenicima kao oblik umjetničkog doživljaja. Program potiče doživljaj i izražavanje kroz pokret, stjecanje osnovnih znanja i vještina iz područja plesa te razvoj stvaralaštva. Poseban naglasak stavlja se na prepoznavanje, poticanje i usavršavanje plesne nadarenosti, kao i na međusobno uvažavanje i suradnju među učenicima.

Rad skupine organiziran je i realiziran kroz redovite probe, na kojima su se osmišljavale i uvježbavale plesne koreografije te pripremali nastupi za različite školske i izvanškolske događaje. Članovi skupine aktivno su sudjelovali u nastupima na Božićnoj priredbi, priredbi povodom Valentinova, manifestaciji GDF Stribor te na obilježavanju Dana škole.

Cilj programa Striborci je poticanje i razvoj pjevačkih sposobnosti kroz samostalno pjevanje, s naglaskom na pravilno, intonacijski, melodijski i ritmički točno izvođenje. Program razvija glazbeni sluh, izražajnost i sigurnost u vokalnoj izvedbi.

Rad skupine organiziran je i realiziran kroz redovite skupne probe, kao i individualni rad s mentorima. Tijekom proba uvježbavale su se tehnike disanja te razvijale i usavršavale glazbene sposobnosti učenika – melodijske, ritmičke i intonacijske. Učenici su se pripremali za sve javne nastupe, osobito za nastup na Glazbeno dječjem festivalu “Stribor”. Učenici su se pripremali i za obavljanje uloge voditelja programa.

Učenička zadruga – vodi učiteljica Nevenka Vrljić

Ciljevi programa su poticanje učenika na brigu za prirodu, upoznavanje i očuvanje biljaka, s naglaskom na ljekovito bilje te poticaj na poduzetništvo prolazeći kroz sve korake od ideje, do realizacije i proizvodnje te postavljanja na tržište. Na taj način se razvija kreativnost, maštovitost i inovativnost učenika.

Učenici koji su bili uključeni u rad Zadruge odnosno u sekciju Zaštita i uzgoj ljekovitoga bilja i ove školske godine pripremali su se za sudjelovanje na Božićnom sajmu i Danu kruha. Organizirali su radionicu povodom Dana otvorenih vrata u školi gdje su zainteresiranim učenicima pomagali da sebi izrade narukvicu ili privjesak. Izrađivali su narukvice, privjeske i božićne ukrase. Oslikavali kuglice za bor i šalice. Pravili su čips od jabuke. Odvajali su suhi cvijet lavande od stabljike, čistili ga i punili s njim vrećice. Formirali su nove sadnice lavande. Postojeće su prehranjivali i plijevili. Na kraju školske godine posjetili su jedan OPG gdje su se mogli upoznati s nasadom lavande koji ima lavande od jedne godine, dvije, tri i sedamnaest i usporediti ih. Slušali su predavanje o sadnji, održavanju nasada kao i mogućnostima iskoristivosti lavande.

Pročitajte još

Obavijest učenicima

Obavijest učenicima

Drage učenice i učenici, podjela svjedodžbi bit će u petak, 4. srpnja 2025. godine u 8:00 sati. Razrednice i razrednici podijelit će svjedodžbe u pripadajućim učionicama, a uz svjedodžbe i pohvalnice svi učenici dobit će školski list Stribor. Svima želimo ugodne i...

Skip to content